daanopavontuur.reismee.nl

Bali, Hervey Bay & de rest!

En we hebben weer wat te vertellen hoor! Want we zijn weer een paar weken verder en daardoor ook een aantal tripjes. Hoè vervelend?

First things first, terug zijn in Sydney na in Nieuw Zeeland te zijn geweest. Dat voelde wel weer als thuiskomen, helemaal omdat de verkering dik aan is. Geen zorgen, hij is geen Aussie, maar komt gewoon uit Overijssel. ;-)
Samen naar Báli! Hoe lekker was dat! Helemaal omdat je er simpelweg gewoon lekker in het wilde weg met geld kunt smijten. I just loved it. Lekker onderhandelen over 50 eurocent. En reken er maar op dat ik die wel in mijn zak steek! Ook is het een fijne ervaring om letterlijk één miljoen uit de geldautomaat te trekken. Ik denk namelijk niet dat dit mij ooit in Australië gaat lukken. In NL verwacht ik het trouwens ook niet hoor. ;-)
Na eerst een paar dagen in Kuta gebleven te zijn, snel vertrekken uit die typische Aziatische stad. Wat een gekkenhuis in die stad. Leuk dus om er eventjes te zitten, maar geen grote ramp om weer te vertrekken. De kans was vrij groot dat ik nog onder een scooter terecht zou komen. Op naar het noorden, waar we samen met Niels zijn ouders (MEET THE PARENTS GOES INTERNATIONAL!) naar het dorpje Lovina gaan om daar een dikke week te verblijven. Het enige woord ik aan deze vakantie kan koppelen is; CHILL! Wat wonen er lieve mensen, wat kun je er lekker eten en met de Bintang (bier) is ook niks mis mee. We hebben een te gekke dolfijnentoer op zee gedaan, waar we met ons éne bootje helemaal alleen op de zee mochten dobberen. En wat een bòel dolfijnen, als ik zeg dat het er zeker 150 hadden kunnen zijn dat is dat absoluut niet gelogen. Heerlijk water ook om te uitgebreid te snorkelen met een regenboog aan kleuren door alle verschillende vissen die je daar ziet zwemmen.
Hoe leuk was het ook om bekenden van thuis weer even te zien op Bali. Blijft bizar! Kon ik weer even lekker op m'n Almelo's lullen en mijn accent weer een beetje ophalen. Niks mis mee!
De laatste paar dagen verbleven we in een te gekke villa in de heuvels van Lovina, genaamd Gayatri. Deze villa is zeker weten een aanradertje, wat een luxe. Oh trouwens, ik ben trouwens de tel kwijt van hoeveel massages ik heb gehad op Bali. What a shitty life hè? Bali was écht te gek, wat een fijne sfeer hangt er op het eiland.
En één conclusie wat we hebben kunnen trekken is dat karaoke op Bali nèt iets anders is dan karaoke in de westerse landen. Lees; jonge meisjes in veel te korte strakke broekjes en net iets te oude mannen die opeens verdwijnen naar een ruimte achterin de bar. JUIST! Doe mij maar een karaokebar in Portugal! ;-)
Na deze trip, zijn we weer even terug in Sydney. Maar de volgende trip staat alweer in de startblokken, op naar Hervey Bay! Wauw, wat ontzettend prachtig daar! Hervey Bay ligt aan de oostkust van Australië, een paar uur boven Brisbane. Vanaf hier begint ongeveer the Great Barriër Reef, vandaar dat de zee veel rustiger is en dat je er ook niet echt kunt surfen. Niet dat ik dit laatste al eens heb gedaan hier in dit surfland. Shame on me, I know. Volgt snel, beloof ik! Maar in Hervey Bay kun je wel heerlijk zwemmen zonder overspoelt te worden door allemaal golven. Én er zwemmen niet zoveel enge beesten in de zee, da's ook nooit verkeerd om te horen. Vlakbij Hervey ligt Fraser Island, een eiland dat compleet bestaat uit zand. Maar er kan wel een regenwoud groeien, bizar he? Met een fourwheeldrive moet je het eiland op, verstandig is het ook om dit mèt chauffeur te doen, aangezien je anders om de vijf minuten je auto kunt uitgraven uit het zand. Ik waarschijnlijk wel. ;-) De chauffeur heeft ons naar de mooiste plekjes gebracht, van Lake McKenzie naar de Champagne Pools, tot aan een heerlijke zoetwaterbeek wat uitstroomt op de zee. Zwemmen in de zee is trouwens niet een hele handige keuze, het gedeelte bij Fraser Island schijnt een broedplaats te zijn voor haaien. Via het strand, oftewel de snelweg zoals ze het ook noemen, naar de mooiste plekken. Om de zoveel kilometer kom je ook nog een soort van vliegveld tegen. Allemaal op het strand. Yes, it's all possible up here. Wel was het handig om voordat de vloed komt, weer aan de andere kant van het eiland te zitten. Aangezien de snelweg dan lichtelijke onder water staat. Gewoon een kleinigheidje om rekening mee te houden. Check de foto-afdeling voor wat heerlijke plaatjes.
Hervey is trouwens een typisch Australisch stadje. De mensen zijn er supervriendelijk en het is er ook niet zo belachelijk druk zoals het in de omgeving van Sydney kan zijn. En het is er warm. Want de herfst is begonnen en het blijft er gerust zo'n 30 graden in de zon.
Now what? Terug in Sydney, as always! Ik ben begonnen met wat adresjes om op te passen, zodat de volgende bestemming over een poosje gefinancierd kan worden; DE WESTKUST! Wat, waar, wanneer en voor hoelang? Nog geen flauw idee, maar deze staat nu zeker bovenaan mijn lijstje. Eerst maar even terug naar de realiteit, na bijna vijf maanden non-stop vakantie vieren is het toch echt tijd om me weer nuttig te maken. Kun je geloven dat ik enigszins moeite heb met ergens op tijd te komen dezer dagen?
Ohjà!! Wanneer ik ooit een keer op een surfboard heb gestaan, krijgen jullie het direct te horen. NO WORRIES!
Lente kom eraan voor jullie!! Ik gun het iedereen! Lekker genieten van de geur van het vers gemaaide gras, dat betekent voor mij altijd dat je de lente kunt ruiken. Geloof het of niet, stiekem ga ik dat missen.
Ik spreek jullie over een poos weer, voorlopig gebeurd er hier weinig spannends ben ik bang.
Ohjá!! Fijne pasen! Lekker lang weekend it is. Hopelijk hebben jullie veel leuke plannen.
Kus! Knuffel!
Daan

Reacties

Reacties

Jessica

Hey Daan, wat een heerlijke avonturen weer. Ik krijg hele mooie beelden bij jouw verhalen. Wow! Heerlijk genieten van zon zee strand en de rest. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Succes met werk zoeken en jullie ook een Vrolijk Pasen! X

Danielle

All I got to say: heus niet jaloers! *ahum* haha nee is je allemaal gegund, dat weet je!
Maar kom niet aan met die Pasen en lang weekend bullshit???? En je hebt me ergens in getagd, kon je opmerking niet vinden, maar ik neem aan dat je zei dat je mijn ticket geboekt had?!????

Jolanda

Hi Daan, het is hier gurig en vies weer met zo nu en dan een zonnestraaltje. We snakken allemaal naar mooi lenteweer met wat hogere temperaturen. Lees met veel plezier keer je reiservaringen.
Blijf genieten van je mooie avontuur!

Greta

Hoi,wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je heerlijk aan het genieten bent.Het weer hier is om te huilen,het lijkt wel herfst,koud regen en storm bah niks aan.Nou geniet er nog maar lekker van groetjes Henk en Greta doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!