daanopavontuur.reismee.nl

Sydney, daar was je weer!

Even maar weer eens een update vanuit het paradijs. Iets minder spectaculair dan de vorige avonturenverhalen, maar dat maakt het niet minder leuk. De laatste dagen op Tasmanië waren heerlijk, het weer helaas iets minder. Gelukkig zat ik in het leukste hostel wat ik tot nu toe heb gehad, waar ik met veren in mijn haren weer ben vertrokken richting Sydney. Hahá, Daan wordt zelfs nog een beetje een hippie. Ohjá, en als het toch rotweer is op Tasmanië, dan moet je natuurlijk gewoon lekker naar de bioscoop om de beste film van 2014 te bekijken. The Hungergames. Was ik even de rest van de avond emotioneel, want ik wil nu alleen maar weten hoe het met Peeta gaat nu. Mijn mede-fans gaan me begrijpen, de anderen moeten me maar fijn negeren. Samen met mijn nieuwe Canadese vrienden had ik daar een privévoorstelling. Hobart is, zeg maar, geen supergrote stad en weinig mensen gaan naar de bioscoop. Dus tijd om de drukte en de warmte op te zoeken. Ja, ik geef het toe. Niet overal in Australië is het warm. Dus van 15 graden in Hobart naar 30 graden in Sydney. Bikini aan en het strand op. Niks mis mee!

Terug ook naar The Northern Beaches, waar ik mijn 27ste verjaardag heb mogen vieren met heerlijke mensen! Een chocolademuffin en TimTams (ultieme liefde voor de doublecoated ones) krijgen als cadeau, ik was me daar toch een potje gelukkig mee. En heerlijke dansjes doen in Manly. Sorry lieverds, maar deze verjaardag was toch echt wel briljant, ondanks dat ik jullie allemaal heb gemist die dag. En die dag duurde lang joh, vanaf middennacht tot aan 5 december om 10.00 in de ochtend, daar waar het bij jullie 00.00 was. Dat was bizar, maar ook heel speciaal. Dat hebben we trouwens ook nog gedaan, Sinterklaas vieren! Mét chocolademelk en speculaas. Nomnomnomnóm!
Oéh, ik heb trouwens ook mijn eerste baantje hier gehad. Samen met mijn Australische BFF Chantal (jup, ook zij is weer terug in Sydney), gingen we een avondje serveren op een feestje. Hoe dichter we bij de locatie kwamen, hoe meer we in ons broek scheten, aangezien de huizen langzaamaan transformeerden in paleizen. Wat bleek? Het waren gewoon een stel rijke stinkerds die zelf te lui waren om bier en cocktails te halen, dus dat mochten wij voor ze doen. Vonden wij dikke prima! Aan het einde van de avond stonden we allebei tussen de partypeople met een fles champagne én was onze baas voor die avond zo tevreden dat we nog een dikke fooi meekregen. Mis ik Nederland al? Uhm, nope.
De rest van de week hebben we heerlijk rondgehangen op alle stranden hier in het noorden van Sydney, hebben we weer fancy staan dansen op de rooftopbar mét zwembad en zijn we vooral aan het genieten van het heerlijke leven hier. Life's really good these days.
Wel heb ik even een momentje van dankbaarheid. Komt die! Want ondanks dat Sydney behoorlijk groot is, kreeg ik toch veel berichtjes uit NL of ik toch niet tot de gijzelaars behoorde, toen er weer een mafkees bezig was hier in Sydney. Ik zat gelukkig drie kwartier verderop, lekker te lunchen op het strand, zo veilig als ik weet niet wat. Maar hoe lief was het dat alle lieve mensen zich zorgen om mij maakten. Dat besef ik al wel heel erg, wat heb ik toch een club aan fijne mensen in Nederland zitten. Niet dat ik heimwee heb hoor, gewoon dat ik iedereen probeer over te halen een ticket te boeken en mee te laten genieten met het goede leven wat hier te leven valt. Kan er verder niets anders van maken. De tijd vliegt voorbij al een tierelier. Verdere plannen? Heerlijke tripjes maken met de mensen hier. Stiekem teveel om op te noemen, maar de zon en het strand zitten er zeker bij in.
Dat was het voor nu alweer, kort maar krachtig. Foto's volgen wel weer met kerst en NYE, waar we hèt vuurwerk gaan aanschouwen. Welkom in de hoofdstad van de wereld tijdens oud en nieuw. Ook nieuwsgierig? Ticket boeken!
Ik ga verder met vakantie vieren!
Dág! X Daan

Reacties

Reacties

Jessica

Het Daan. Wat een heerlijke verhalen weer. Enjoy ????

Jessica

Haha die vraagtekens moeten uiteraard uitroeptekens zijn. Andere telefoon ????.
Nog een poging: ENJOY !

Manuela

Klinkt als een droom die uitkomt!! T is je begint geniet en neem alles voor 1000 procent in je op.. Dit pakt niemand je meer af.. Jaloers op je ervaringen en blij dat je zo vol energie dit geniet ik van al je verhalen...

Mirjam

En dan kijk ik vanuit ons tochterige kantoortje naar buiten en dan is het grijs en grouw en nat...heerlijk om dat even met een bakkie jou zonnige verhalen te lezen :)
Ik zet de kachel gewoon een graadje hoger! hihi

Kim

Leuk Daan!!!

Danielle

Heerlijk Daan! Heb zeker ook aan je gedacht met al die nare berichten, maar wist stiekem wel dat het goed zou zitten.
You're having the time of your life (zonder Ryan Gosling lift-up toch?. Toch? Zo niet: kom ik zeker, houd Ryan daar voor me), heel goed! Trots op jou lieverd! En leuke foto's afgelopen weekend op de app;)

Heb je wel een beetje gemist op mijn verjaardag hoor! Maar in gedachten was je er!

Carla

Ha die Daantje. Met koude handen en de verwarming op 20 je verhaal gelezen. Mooi man. En dat filmpje waar je aan 't waterskieen (waarrrrr zitten die #$#%&^*puntjes toch?), super. Trots op je. Ik weet niet hoe vaak er gefilmd is dat je tig x op je muil ging, maar dit was iig geweldig.
In Nederland gisteren sneeuw. En met Nederland bedoel ik Limburg, Brabant en een stukje Zeeland. Daar boven natte sneeuw (is ook sneeuw), en waterkoud. Maar we houden hoop. Misschien toch nog een elfstedentoch en 1 meter sneeuw in januari of februari. Dan stuur ik een filmpje dat ik over de finish schaats in Leeuwarden (of was het Bartlehiem?). Met al mijn dierbaren kleumend aan de finish, en ik met dikke ijspegels aan neus en kin, snikkend in hun armen vallen.
De kerstdagen hebben we weer gehad. 1e Kerstdag lekker in de joggingbroek thuis. Wél matchend, Abé en ik, allebei joggingbroek en zwarte slobbertrui. Jammer dat ik geen foto heb. Zonder make-up en in de pauperkleding, haha. 2e Kerstdag zijn we naar Mieke en Jaap geweest. Was gezellig én lekker eten. Iedereen moest iets meenemen, aperetief, hoofdgerechten, desert (toetje mochten we niet zeggen, Mieke legt nog uit waarom). Ik had Indische boontjes gemaakt, lontong, emping en garnalenkroepoek, en ook nog peertjes (combinatie van niks, maar ik dacht, er is vast wel iemand die aardappls meeneemt, en ja hoor, pfffff. Heerlijk. Verder was er vlees én vis, een heerlijk voorgerecht, en een door Mieke zelfgemaakt desert (veel chocola, altijd goed). En natuurlijk veel wijn. Je weet hè, a meal without wine is called breakfast.
Ook leuk was dat alles wat gescheiden was er ook was, met, indien aanwezig, aanhang. En niemand is in elkaar geslagen of huilend weggelopen. Is dat kerst of is dat kerst!
Zaterdag hebben mijn kleindochters bij ons geslapen, hun ouders moesten zonodig weer eens stappen. Het is toch wat met die jeugd van tegenwoordig, zó weinig verantwoording hè. Dus aan mij de taak om ze even op te voeden tot zondagmiddag! Moet toch iemand doen!
De oudste is hartstikke makkelijk, en de jongste is een mini-Mieke! Zegt genoeg hè!Hahaha. Maar het was gezellig en leuk om ze een keer zo lang te hebben.
Mijn zwarte vriend is 's avonds uitgegaan. E.o.a. soulband in de Sham. Niet echt mijn muziek.
En nu is het maandag.

Carla

En toen drukte ik ergens op (nieuwe laptop, gaat nog wel iets mis soms, Windows 8, en ik 58, niet zo'n goeie combi) en kon ik niet verder typen. Mocht je een paar foutjes ontdekken, ik moet ook nog wennen aan het toetsenbord. Komt allemaal goed, duurt even.
Goed, het is gelukkig nog steeds maandag. Straks even samen boodschappen doen, goed veel inslaan voor oudejaarsavond, haha.
En dan is het weer heerlijk 'gewoon' . Geen stampvolle supermarkten, geen ingewikkelde gourmetschotels, lekker stamppot rauwe andijvie met rookworst, én natuurlijk de Indische boontjes, Indische kool, Indische spruiten, kroepoek, lonton enz. enz. enz.
En hopen op sneeuw. Hoop maar mee voor ons.
Lieve Daan, geniet van al het moois en nieuws aan de andere kant de aarde. En hou ons op de hoogte. Hele dikke kus, Carla.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!